fredag 22 maj 2009

Tulpaner, svarta som natten...!




Inläggen duggar inte lika tätt som regnskurarna... Tiden räcker liksom inte till! I veckan har jag ialla fall fotat trädgården lite grann. De flesta tulpanerna jag satte har blivit rådjursmat:( , men ngr lämnade de ifred! De är svarta, ursnygga och bryter fint mot allt gröna nu!

I veckan har jag inhandlat fler rosor; en till 'New Dawn' som ska få klättra upp och blomstra mot altanräcket och sex 'The Fairy', som ska bli lite av marktäckare i slänten. Jag köpte även vita stäppsalvia som jag ska plantera i min vita rabatt. Ska bli kul och se hur det blir!

Trädgårdens alla växter har verkligen exploderat! Det blir mkt lummigare i år än i fjol och jag är jättenöjd!

Trevlig fortsättning på en förhoppningsvis varm och skön Kristi Him-helg!
Kram Karin

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så det kommer en massa skurar hos dig också. Lika här. Underbara tulpaner. Förstår inte att jag kan ha missat dem.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Nylyckan sa...

Hej Karin! Pratade med en kompis till både mig och dig som heter Cissi B. Ni bodde visst på samma gata förut Brunnsviksgatan. Jag heter Åsa och bor i Kristinehamn. Min blogg heter Nylyckan. Ville bara kika in och säga hej. Kram Åsa

Nylyckan sa...

Hej Karin igen! Vilket fint nybyggt hus ni har. Ett riktigt drömhus! Ville bara säga att jag lade till dig på min blogglista, hoppas att det är ok? Kram Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Kikar in för att önska dig
♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis