söndag 22 februari 2009

Det går mot ljusare tider!




Det känns som om våren äntligen är på intågande. Dagarna blir längre, det är ljusare ute och allt blir lite lättare igen!

Veckans sportlov har varit jätteskönt! Vi har passat på att åka pulka och skridskor i massor. Det är så härligt att se ungarna alldeles rödmosiga om kinder och full av liv och rörelse! Att raca i backen med stjärtlapp ger ett gott skratt - och öm bak:)

Har idag tagit tag i mina mårbacka pelargoner som väntat på att få vakna till. Klippte ner "moderplantorna" och tog många fina sticklingar som ska få åka ner i ny härlig jord. Har köpt ett helt gäng lerkrukor så nu är det bara att ge sig ut och köpa pelargonjord. Tänk vad härligt om det här lyckas! Då kommer det blomma fullt med ljust rosa pelargoner lite varstans på altanen och i köket. Mårbacka är min absoluta sommarfavorit!

Ha en fortsatt skön helg! Kram Karin

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så vårigt och fint det ser ut. Pelargoner är verkligen sommar. Det rä härligt att det är ljusare ute.


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Min rosendröm sa...

Jag köpte tre pelagonsticklingar för inte så länge sedan. Än lever de så jag hoppas på många fina ljusrosa blommor i köksfönstret i sommar.

/nina

Marianne sa...

Dina härliga bilder lockar verkligen fram pelargonfrossan, jag gör som du, tar massor av nya sticklingar men har lite olika sorter och favoriten är just nu 'Pink Happy Thought' den har ljusa teckningar å bladen.

Anna sa...

Hej!

Vilka härliga tulpaner! Det är bland den vackraste blomma som finns!

Vad roligt med pelargoner. Jag har precis fått upp ögonen för denna ljuvliga blomma och väntar ivrigt på mina första sticklingar.

Önskar dig en riktig skön påsk