måndag 2 mars 2009

Ljuva tulpaner!






Vår för mig är lika med tulpaner! Krispiga, härligt fräscha och ljuva. Mina favoritfärger är vita och ljust rosa, men jag gillar även att blanda in lite röda för mer kontrast och färg. Bladen är så fint gröna och på något sätt väcks "odlarlusten" till liv! Nu känner jag verkligen för att börja årets frösådd...:) I höstas köpte jag in en mängd fröer som ska ner i små krukor. Den lummiga trädgårdsdrömmen har precis startat!

Önskar alla en trevlig vecka! Hoppas på lite värme... brrr för här är det kallt! Kram Karin

5 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

vilka hel-ljuvliga tuplaner i den härligaste rosa av dem alla :) jag är ju lite rosa-beroende....

Anonym sa...

Visst är det läckert med tulpaner! Har en blomsterhandel som tar in lite udda varianter. En dubbel-dubbel finns på min blogg i både färskt och torkat skick, vackert båda tycker jag :-)

/Christina med bloggen mitt vattenhål men som glömt lösenordet...igen ;-)

Hemmalycka sa...

Hej Vilka vackra tulpaner, jag blir så glad av fina tulpaner. Alla färger och former går bra. Gillar din bild med pelargoner i kanna, bra idé tycker jag.
Green Gate kannan är oxå fin.
Ha en bra dag.
Kram Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Green gate har bara super söta saker..man vill ha allt.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Älskar tulpaner och er alltid till att jag har en bukett på bordet när det går att få tag på. Jättefint med Green Gates kanna till.

Ha en bra helg!
Kram Ullis