fredag 1 augusti 2008

Sköna dagar med sol och bad!







Vilken värme och UNDERBART väder vi haft länge nu! Vi har verkligen fått njuta av härlig svensk sommar med mycket sol och bad. Jätteskönt.

De senaste dagarna har vi hälsat på min mor och far som har en stuga vid sjön Sommen i Östergötland. Tomten är stor och delas av mina föräldrar, mina 2 farbröder med familjer och så farmor och farfar. Här finns 3 faluröda hus som ligger jättevackert med 2 små sandstränder och en båtbrygga. Släkten samlas här om somrarna - det är så kul att träffa alla!

Tomten ligger otroligt vackert! Det växer en del tall men även fina björkar och fantastiska körsbärsträd med mängder av goda körsbär. Vi har inte planterat ngr växter utan vi har en sann vild trädgård med massor av ormbunkar och ängsgräs, som jag tycker är vackert! Det finns en och annan blåklocka, någon fingerborgsblomma, några lupiner och prästkragar. Vår tomt skulle nog bli lite mer levande med fler blommor! Farmor och jag har pratat ihop oss så till våren blir det plantering av bla klematis och stockrosor. Sedan har jag ett lager av frön som jag förplanterar hemma. Lupiner tycker jag är så fina som passar på landet, likaså stjärnflocka och fingerborgsblommor. Kanske en ros?

Visar lite bilder från badplatsen och lite bilder på ett vackert gärdsgårdsstaket. Det är en av mina drömmar, att äga ett rött litet torp med gärdsgårdsstaket... Gärna med en vacker grind som denna! På tal om staket... vi har verkligen inte tagit tag i vårt här hemma... Det får bli ett höstprojekt! Önskar alla en trevlig helg! Kram Karin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga badbilder du visar!
Ja visst är det underbart med svensk sommar, tyvärr har den kommit lite på avvägar här uppe=(
Ha de gott!
Krameli kram : Huset på backen

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara sommarbilder!

Tack för "uppvaktningen" på min dag! Kom gärna och se hur jag spenderade den...

Kram Karin