lördag 16 augusti 2008

Vita klint






I våras frösådde jag vita klint, vit vallmo och praktmalva som växt rejält i barnens land. Här får barnen plocka fina blommor så ofta de vill - det är ju tanken med att ha ett eget land! Örtagården blir också välbesökt av barnen och de tuggar dagligen persilja och dill så det står härliga till!

Särskilt Ellen är förtjust i att plocka blommor och arrangera buketter. Häromdagen kom hon med 2 buketter - en med vita klint och en med krondill - som vi ställde på altanbordet. Det blev så fint och jag blev jätteglad!

Har laddat kameran med fler trädgårdsbilder - mest närfoton av härliga växter - som jag visar en annan dag. Välkommen åter!

3 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Vad vackert! Och härligt för barnen att kunna plocka som de vill...

Ha en skön helg!

Anonym sa...

Hej! Hittade hit via Google när jag sökte på hallon+drivbänk. Alltid kul att läsa nya bloggar. Jag lämnar ett litet avtryck. Må gott!
Hälsningar Anna

Anonym sa...

En vacker rabatt, dina barn har.
Mina har bara ett trädgårdsland;)
Kram!