söndag 5 oktober 2008

September






Visar lite fler trädgårdsbilder från september månad. Lavendeln och 'Clair' rosorna har tagit sig fint på framsidan. Vår trädgårds baksida har blivit en trädgård om man jämför med hur det såg ut i april i år. I barnens land hittade jag en mörkt röd vallmo som är jättefin!! Jag frösådde endast vita jättevallmo så den röda blev en glad överraskning! Örtagården börjar sakta byta till höstskrud. Den blå isopen är fortfarande jättefin!

Idag är det inneläge med tänd brasa och mys med barnen! Ute är det ruggigt, grått, blåsigt och regnigt... Vi ska nu ta fram "Den försvunna diamanten" och se vem som vinner... :-) Ha det gott! Kram Karin

7 kommentarer:

Min rosendröm sa...

Oj va snyggt ni har det. Gillar er slänt vid altanen. Vår tomt är totalt jätteplatt, både på gott och ont.

Vad är du mest nöjd med som du planterat?

nina/tindra som jag

Violas Trädgård sa...

Hej Nina! Tusen tack för din kommentar!! Det värmer gott i höstrusket!
Jag är verkligen nybörjare när det gäller trädgård så jag har bara planterat det jag gillar. Mest nöjd är jag ändå med slänten mot grannen som från början var jätteful. Där växer jättedaggkåpa, vit malört, ädelsyrén, vita rosor, rosa rosor, stjärnflocka, lavendel och blomsalvia. Har även planterat fingerborgsblommor som blommar nästa år. Färgerna i rosa, blå- lila, vita, silvriga och gröna toner är jättefina tillsammans. Allt kommer att breda ut sig o växa upp o passar om man vill ha det lite lummigt!
Kram K

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder och vilket ljuvligt hus ni har. Blir riktigt avis. Måste bara fråga var i Sverige du håller hus? Det var jätte skönt att få hem katten.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lusthuset sa...

Hej Karin. Kul att du tittade in hos mig. Så roligt och spännande att flytta in i ett nytt hus och att få göra trädgården själv så den blir som man tycker om och vill ha den. Hoppas att få höra mer om det. Välkommen tillbaka när du vill. Ha en bra vecka!

Violas Trädgård sa...

Hej Ullis! Tack för värmande kommentar! Vi bor i Östergötland. Gillar skånelängor och har hämtat inspiration därifrån när vi ritade vårt hus. (Tillbringade många somrar i Torekov som liten tillsammans med bror, mor och far - är fullkomligt förälskad i Skåne och stora drömmen är att någon gång i livet bosätta sig på Österlen). Kram Karin

Anonym sa...

Himmel så vackert ni bor!!!
Vilken dröm och vilken trädgård och vilket jobb och energi som är nerlagt!
Jag är mållös!
Ha en bra kväll!
Kram!

♥Min Eden♥ sa...

Hej Viola!
Tack för din visit på min blogg :)
Jo det stämmer precis som du sa, att till slut måste man ta lite avstånd från allt, även om det ändå är sååå kul och avstressande att jobba i trädgården.

Men ni har verkligen fått väldigt fint. Jag tycker om den avskalade stilen, samtidigt som jag gillar det pompiösa, tex muren.

Jag kommer att besöka din blogg igen, så jag lade dig bland mina favoriter! Vi hörs!
/Min Eden