måndag 21 juli 2008

Juli, fantastiska juli!






Juli förknippar man med semester, ledighet, sommar, sol, bad, chill, grill.... Nu har det ju inte riktigt varit så... MEN ur trädgårdssynpunkt kan jag ju se att gräset är grönt, rabatterna blommar fantastiskt och ogräs går att dra bort lätt som en plätt. (Ja, jag vet, jag har ju faktiskt varit i Spanien i 10 dgr med sol och värme så då är det väl lätt att skriva det här;-)

Visar lite bilder från vår trädgård nu i juli månad. Alla växter har växt fantastiskt bra, många har slagit ut i full blom, några är på gång med späda knoppar. Trädgården är vacker och med tanke på att vi startade i våras känner jag mig helnöjd!

'Diamond Border' rosorna är min stora överraskning - 2 buskar har växt enormt och blommar jättefint med massor vita blommor som doftar underbart! Hela tiden växer nya skott och knoppar efter blomning. En ros att rekommendera om man gillar den vita sorten.

'Queen Elisabeth' har äntligen börjat blomma med rosa, stora blommor som bleknar efter ett tag. Rosen är fortfarande rätt ynklig med få knoppar, men blommorna kompenserar det hela som är jättefina!

Rosenmalvan har skjutit upp i höjden med mängder av rosa, söta blommor.

Trädgårdsnävan blommar konstant med blå blommor och börjar breda ut sig mer och mer.

Lammöronen har etablerat sig och verkar trivas fint.

På gång är även vit blodnäva, brudslöja, rosenstav och jättevallmo. Det blir nog blomning nästa år. På onsdag lovas det visst lite värme igen... hoppas, hoppas - då blir det strandläge med bad och picknick! Kram Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
har hittat hit till din blogg, som jag gärna tittar in hos igen.
Jättetrevlig! Och så bra med alla blomnamn, som jag själv är så dålig på.
Ha en bra vecka!
Huset på backen