onsdag 2 juli 2008

Vita rosor i blom






Nu har mina vita rosor börjat slå ut i blom och de är fantastiska! Jag behöver dock lite hjälp på traven då jag tydligt ser att mina 3 'Diamond Border' inte liknar varandra. 2 är lika som på de två översta bilderna, den 3:e liknar mer 'Mme Hardy' blommorna, med tätare, krusiga kronblad. Vad är det för sort? Någon som vet? Den doftar inget speciellt - men som sagt rosen är nyplanterad för året och håller på att etablera sig. Knopparna är lite mer knubbiga än de andra två som jag tror är 'Diamond Border'.

De sista fotona är tagna på 'Mme Hardy' som doftar underbart! Jag är nöjd med mina rosor - de har växt bra och ser alla friska ut. Kan det bli en bättre första säsong;-) / Karin

1 kommentar:

Malin - I min trädgård sa...

Visst är det underbart med rosor! Och vita rosor blir så vackert med de gröna bladen... härligt! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, jag vet inte vad det är för ros, men håller med om att det mer liknar Mme Hardy.