onsdag 2 juli 2008

Saga!





Finns det något sötare än kattungar?! Idag har vi träffat 3 st helt bedårande ungar och den svarta ska bli vår! Vi tror att det är en hona och hon ska få heta Saga. Filip, Ellen och Agnes var helt lyriska över att få hålla, klappa och gosa med kattungarna. Mamman och pappan är bondkatter, mamman är lite spräcklig, svart och gul, pappan är beige med en vit nos. Ungarna är helfärgade, lite tigerrandiga; en ljust beige, en lite mörkare rödbeige och vår Saga som är svart.

Kattungarna är 3 veckor så det dröjer lite innan Saga får komma hem till oss. På vingliga ben gick de på upptäcksfärd på mattes altan idag - hur sött som helst! Saga är minst i skaran och hennes nuvarande ägare berättade att kattmamman håller fast Saga längst fram vid sig när det är matdags, bara för att de andra inte ska skuffa bort henne! Det är som om hon vet att Saga behöver få lite extra. Gulligt.

Vi ska hälsa på dem igen snart och ta lite fler bilder. Jag är ingen stjärna på att ta foton... men här kommer några. (Min kamera är för svår för mig.. det liksom fotar inte när man trycker utan ca 2-3 sek efter... ni förstår att oftast har motivet hunnit iväg och bilden blir inte alls som man tänkt sig. Ska köpa en bättre kamera som jag förstår mig på!;-)

Ha det gott i sommarvärmen som äntligen återfunnit sig - hoppas den håller i sig! Kram Karin

Inga kommentarer: