måndag 22 september 2008

Höstfint ute!






I helgen har jag varit lite flitig i trädgården. Det är så skönt att vara ute och jobba riktigt ordentligt! Mina två tjejer har hjälpt till som också gillar trädgårdsarbete. Ellen har luckrat upp jord och dragit bort ogräs, Agnes har släpat på jordkokor och stenar. Sedan har vi planterat mängder med lökar; snödroppar, kungsängsliljor - både vita och plommonfärgade, vita narcisser, rosa, vita och nästan svarta tulpaner, alliumlökar... ja - listan är lång och mycket gropar blev det! Ska bli spännande och se vad som kommer upp till våren!

Vi tog även en sväng till Blomstertorget i Linköping. Där finns nu mängder av fina höstblommor, vi kom hem med rosa ljung, ljust rosa cyklamen, bollkryss och silvriga klängväxter som bryter av fint mot allt rosa. Alla växter är nu planterade i zinkbalja och flätade pilkorgar. Jättesnyggt tycker vi!
Ha en skön höstvecka! Kram Karin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint ni gjort i zinkbaljan.
kram!

IKT i min vardag sa...

Men så fint!!!
Tack söta du för din gulliga kommentar på min smyckeblogg, jag blir så glad :-)))

Kram Linda

Min rosendröm sa...

Jättesnyggt!! Gillar färgerna. Skall spara denna kombination till nästa höst.

Kram
Tindra som jag