torsdag 15 maj 2008

Flemminge Herrgård - Interiör och Café




Idag har jag tillsammans med en kompis besökt underbara Flemminge Herrgård straxt utanför Boxholm. Bara gården i sig är otroligt vacker med en manngårdsbyggnad och två flyglar som ligger fint vid Svartån. Sedan finns där en mysig inredningsbutik och ett hemtrevligt café. Ägarinnan Jessica är supertrevlig! I butiken kan man köpa inredningsdetaljer och mindre möbler i romantisk, lantlig "shabby shic"stil och vi kan varmt rekommendera att åka dit!

Jag inhandlade fina lampor till köket och ett par prismor att hänga i köksfönstret - hur söta som helst! Nästa gång (för det kommer bli ngr turer dit;-) kommer jag nog att köpa ett underbart överkast och kuddar med rosor... Sedan en spegel... ja, det fanns mkt som man gärna vill ha!

När jag fått upp alla mina saker lägger jag in lite foton. Nu kommer jag att vila lite från trädgården i ngr dagar... hoppas du tittar in igen lite senare i veckan! Kram Karin

Inga kommentarer: