onsdag 21 maj 2008

Smygtitt inne






Idag har jag pysslat lite inne. Köpte rosor i affären när jag var och handlade mat. Ställde dom i en vacker vas från "House Doctor". Ibland unnar jag mig lite vardagslyx. Snittblommor känns så härligt och man blir glad av att ha fina blommor inne! Oftast blir det en bukett från mataffären som man kan komplettera med ngr blå eller vita strandveronica. Det blir himla fint!
Vi har en vit, beige och brun grundfärgskala på väggar och möbler som jag piggar upp med blå, rosa, gröna och turkosa toner på porslin, kuddar och tavlor. Till jul blir det mest rött, vitt och silver. Annars håller jag mig till pastelliga toner och kompletterar med silver och zink. Gillar dansk lantlig inredning - stilrent och snyggt men ändå mjukt och charmigt. Blandar med lite franska inredningsdetaljer. Det är så svårt för jag gillar många stilar! Här är bilder från vårt vardagsrum. Har haft världens ågren när det gäller gardinval... lyckas inte riktigt... på bilden skär det sig lite - gardinerna är för mörka, men nu får det vara - få se om jag ändrar lite senare. Har du ngt bra tips så blir jag glad!

Idag var jag och kollade på virke till staketet. Tanken är att jag med Jonas hjälp ska fixa staketet alldeles själv! Vi ska få låna en cirkelsåg så nu blir det att såga alla ribbor och stolpar som sedan ska målas faluröda. Ett projekt som kommer ta ett tag, men det är bara att hugga i!

Tack Anna för den fina kommentaren! Jag blev så glad när jag läste den! Kram Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen!
O vad fint ni har och vilket vackert hus!!!
Undrar om det okej att jag lägger upp din blogg på min länklista?
Ha de gott!