onsdag 7 maj 2008

Växter på väg!






Nu har jag beställt växter på nätet för första gången! Ska bli kul och se hur det blir. Egentligen gillar jag att åka till blomsteraffärer och plocka växter på plats men känner för att prova en smidig "hemleverans". Sedan har jag kollat runt lite på nätet och hittat ngr nya perenna favoriter; en del tål skugga, de flesta blommar hela sommaren, ngn blommar sen höst - det gäller att skapa liv i trädgården året runt. Här är köplistan från Odla.nu:

Astilbe 'Rock and Roll' - vit
Blodnäva 'Album' - vit
Fänrikshjärta 'Aurora' - vit
Hängslöja 'Rosea' - rosa
Jättevallmo 'Patty´s Plum' - plommomlila
Lila rosenstav
Luktpion 'Shirley Temple' - rosa
Röd julros

Det kommer nog att komplettera min för övrigt rätt så blåvioletta rabatt med mkt stäppsalvia.
Jag lägger ut fler bilder på rabatterna när de är klara.

Nu ska jag bara ut och njuta i det fina vårvädret! Än så länge får jag njuta av grannarnas härligt blommande fruktträd - det är så fint! Kram Karin

Alla foton är från Odla.nu


Inga kommentarer: