onsdag 28 maj 2008

Ett rött litet torp






Vi har alla drömmar och för min granne har drömmen om ett eget litet torp slagit in! Idag åkte vi dit med fikakorgen och hade en underbart härlig dag på landet. Det är så rogivande och man kan riktigt slappna av.
Torpet är gammalt, lite stött och nött men så charmigt! Om man som jag kan drömma iväg ser man möjligheterna och visionerna om ett urgulligt boende - inrett ljust och lantligt, gärna romantiskt...
Förutom det lilla torpet finns här en jordkällare och små uthus. Tomten är på ca 7000m2 med både skog, äng och trädgård. Här växer fullt av fruktträd, syrénbuskar, pioner, vita anemoner, aklejor, kirgislökar, hundkex, ormbuskar, daggkåpor, gullvivor, liljor... det är så vackert!
Jag fick med mig ngr plantor hem; en pion, ngr liljor, ngr anemoner, ngr kirgislökar och ett par ormbuskar som kan göra vår trädgård lite lantlig. Nu har jag jobbat massor i trädgården hemma och ska ta kort imorgon. Titta gärna in lite senare för att se hur det blev! Kram Karin

Inga kommentarer: