onsdag 14 maj 2008

Pingst!




Vilken underbar helg vi haft! Jag och barnen var i familjens sommarstuga vid sjön Sommen. Solen gassade och barnen tog årets första dopp i 18 gradigt sjövatten! Helt fantastiskt! Körsbärsträden stod i full blom och det är nu det är som allra ljuvligast på hela året.

Här hemma har jag fortsatt med planteringar. 4 st blålila syrénbuskar står nu fint i slänten mot grannen. Jag skulle nog vilja ha minst 6 till, men det blir rätt dyrt... Det är lite annat som står före på inköpslistan. Min första plantering har fått tillökning av jättefina blå stjärnklockor och mina 'Diamond Border' rosor har fått sällskap av ljuvligt skira 'Diamond Frost'. Jag har gödslat och vattnat och hoppas på blomexplosion! Bilder kommer imorgon. Visar istället grannens blommande syrénbuske. Har inte varit så flitig med kameran och jag tror att jag kommer att blanda mina trädgårdsbilder med bilder på hur vi har det inne...

Tack för att du tittade in! Kram Karin

Inga kommentarer: