söndag 18 maj 2008

Ny jord och nya blommor





Idag har det varit kallt och regnigt, men vi har haft det mysigt ändå! På dagen firade vi Jonas som fyller snart och 6 vuxna och 6 barn smaskade på god chévregratinerad kycklingfilé med sesampotatis och sallad på rödbetor, ruccola, valnötter och avocado. Mums! Gjorde även en fräsch sås på turkisk yoghurt, lime och honung. Till efterrätt åt vi en kalasgod tårta gjord på mandelmassabotten m. kakao och ägg som toppades av en chokladmousse...mmm. Barnen åt framförallt efterrätten med god aptit och jag skulle nog ha gjort två tårtor!

När alla åkt upptäckte jag att all kaninmat var slut så iväg till City Gross för att handla. City Gross i Mantorp är himla bra - här finns det mesta. Hittade bra krukor att plantera om mina plantor jag sådde för ett tag sedan. Väl hemma igen började jag och barnen med att fixa med plantorna. Nu står de flesta i ny härlig jord som har vattnats ordentligt. Krukorna får stå inne ngr dagar nu - det är ju så kallt - vart tog värmen vägen?!

Tog även kort på nyköpt hortensia och en fin pelargon vi fick idag.
Imorgon har barnen studiedag så vi ska ta en sväng till simhallen. Ska bli skönt. Ha det bra och titta gärna in igen! Kram Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vad fint du gör både i trädgården och på sidan. Jag blir inspirerad och har också handlat lite växter idag, men var är värmen? Kram Anna